- Introduced new combat-related properties (initiative, group, unable to act) to characters for an enriched gaming experience.
- Added German translations for newly introduced terms to ensure consistency within the game's interface.
- Capitalized the German translation for "magic" to align with existing convention.
- Refactored settings management in player and NPC sheets for better clarity and maintenance.
- Implemented logic for handling characters' inability to act in combat, including UI elements for managing this state, thereby increasing gameplay depth.
- Adjusted display and management of items and effects to accommodate new combat features, streamlining user interaction and integration with the combat system.
- Minor UI and styling adjustments to enhance readability and user experience across character and item sheets.
These changes aim to make combat encounters more dynamic and engaging, while also improving the user interface for ease of interaction and consistency.
Ich habe mal den ersten Entwurf eines NPC Bogens fertiggestellt. Ist jetzt ein eigener Actor Type geworden und nicht nur ein alternativer Char Bogen:
Einfach beim Erstellen eines neuen Actors NPC wählen.
Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: #107
Reviewed-by: Le-Frique <lefrique@live.de>
Changes:
+ Popup für Situationsbedinge Boni/Mali, Schwellenwert und RollMode (Sichtbarkeit)
+ neuwürfel/verändern des wurfes durch glückspunkte und schicksalsgunst
Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Reviewed-on: #95
Ich habe die Entbehrungswerte für Zähigkeit unter den Grundwerten abgelegt und werde die Tage noch Entbehrungseffekte und ein Macro in der Extension dafür anlegen. Die Boni für die Klassen wie zB Barbar +10 könnten wir dann da direkt mit in der jeweilige Klasse berücksichtigen. Grundsätzlich kann man das aber jetzt schonmal nutzen und der Grundwertebogen war mir zu leer ;) 
Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: #89
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Co-committed-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Changes:
+ implementation von Automatischen Praxispunkten
+ Hinzufügen von System Settings zur abschaltung von Automatischen Praxispunkten
+ Aufräumen von Helpers und settings in eigene Dateien
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Reviewed-on: #93
Changes:
+ Styling anpassung für + buttons
+ CreatItem funktion angepasst, man kann optionen reingeben
+ button um skills zu erstellen eingefügt
Reviewed-on: #59
Mein Geschenk zu Weihnachten:
Implementierung des Zwergenhort gem. KOD S. 167 mit Angabe aktueller Mindesthort für aktuellen Grad und benötigtem Hort für nächsten Grad bei Zwergen. Der Hort erscheint nur bei ausgewählter Rasse Zwerg und wird bei allen anderen Rassen versteckt. Die Anrechnung von Gold oder Gegenständen wie auch im KOD erwähnt erfordert die Implementierung eines Goldmanagements und am besten auch eine Neustrukturierung des Charakterbogens (s. weitere Issues).
Frohe Weihnachten ;)
Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: #4
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Co-committed-by: LeFrique <lefrique@live.de>
- Use of flexboxes in two columns for better display
- Introduction of item containers for the different storage of items
Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: Byroks/foundry-vtt-system-midgard5#9
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
* Add Effect Duration & Rework Combat tracker
Changes:
+ rework combat tracker to display every uneven round as Movementphase
+ rework combat tracker to display every even round as actionphase
+ add possibility for effects durations
+ effects duration decreases with every actionphase
+ add enum for time Units
+ update localization
+ add display of remaining time on effects
+ add duration for spelleffect "Bärenwut"
* add LP AP Manipulation through effects
Changes:
+ add LimitHeal function
+ adjust LP AP Values if Mod exists in an effect
* Fix linked actor not being updated
* Add Rightclick menu to apply damage/heal
Changes:
+ add rightclick context menu for rolls
+ only appears if keyword Schaden exists
+ calculate damage from all rolls with keyword Schaden
+ possible to apply damage or heal actor or if present token
ToDo:
+ add button that does the same
* Add Rüstungsschutz to damage calculation
Changes:
+ Add Damage application from chat
+ take token first, if none exist, take actor
+ include damage reduction from equipped armor
+ damage appliaction is only accesible through right click on roll
* Fix falsy display of rightclick context menu
Changes:
+ include weapon pack and effect pack
+ handle effects as own entity
+ effects can influence your attributes and skills
+ add Aktive Effekte page for effects on your character