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Author SHA1 Message Date
LeFrique ac7301d1f2 Tragkraft+Containerwert+KiDoPrep
+ Added red flag indicator when item weight in containers is above capacity
+ Added value count in containers
+ Added rank for spells and kido
2024-04-17 21:44:17 +02:00
oskaloq 08e767afcb Drag and Drop für Container #98 (#99)
Items können jetzt per Drag and Drop in Container verschoben werden. Werden sie nicht in einen Container gedroppt, landen sie wieder in der allgemeinen Item Übersicht.

Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Reviewed-on: #99
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
2024-03-31 18:51:01 +02:00
LeFrique 7ac704cc61 Entbehrungen (#89)
Ich habe die Entbehrungswerte für Zähigkeit unter den Grundwerten abgelegt und werde die Tage noch Entbehrungseffekte und ein Macro in der Extension dafür anlegen. Die Boni für die Klassen wie zB Barbar +10 könnten wir dann da direkt mit in der jeweilige Klasse berücksichtigen. Grundsätzlich kann man das aber jetzt schonmal nutzen und der Grundwertebogen war mir zu leer ;) ![grafik](/attachments/fbb80a27-91d7-4b00-bd39-7c24af3bda60)

Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: #89
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Co-committed-by: LeFrique <lefrique@live.de>
2024-03-24 20:02:24 +01:00
LeFrique af6fdbbf89 Skill & Sheets Update (#88)
+ Added FW-Increase/Decrease on Weapon and Language Skills
+ Added ItemIcons for Skills, Gear, Spells, Combat and Effects
+ Re-Added Belastungseffect with all mods working nearly smoothless (only bugging on new actors once created; could be commented out if not approvable until better solution exists)

![grafik](/attachments/451f5642-8250-4331-bdb7-04019ce2525c)

Reviewed-on: #88
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Co-committed-by: LeFrique <lefrique@live.de>
2024-03-14 20:58:52 +01:00
oskaloq a03af18281 Zaubertab ergänzen #79 + Kampftab ergänzen #78 (#87)
- Zaubertab um Header (Zaubern + Resistenzen) ergänzt (Footer steht noch aus; am besten zusammen mit der PP Überarbeitung)
- Werte in der Zauber Tabelle ergänzt
- Zauber "ausrüstbar" gemacht, so dass sie im Kampftab angezeigt werden
- Kampftab um Initiative (Anführen) ergänzt

Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Reviewed-on: #87
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
2024-03-13 22:22:54 +01:00
Byroks 15473fb0db Remove Lasteneffekte (#84)
Changes:
 + Aktive Effekte wurden entfernt
 + Überschrittene Lasten werden Rot eingefärbt
Reviewed-on: #84
2024-03-04 14:14:19 +01:00
Byroks e465bac5ef Sortierbare Items (#68)
Changes:
 + Items sind jetzt sortierbar
 + Items können jetzt auf andere Actor übertragen werden
 + Löschen button für Mods
Reviewed-on: #68
2024-03-04 10:01:47 +01:00
oskaloq 1801599e8d Layout Wiederherstellung im Ausrüstungstab #73, Kompendium Packs aus dem System entfernen #71, "Sonstige Werte" doppelt im Kampftab vorhanden #69 (#74)
Erledigung folgender Issues:
- Layout Wiederherstellung im Ausrüstungstab #73
- Kompendium Packs aus dem System entfernen #71
- "Sonstige Werte" doppelt im Kampftab vorhanden #69
- Wiederherstellung einiger Features im Character Sheet, die durch das Lasten Update verloren gegangen sind
- Anpassung des Editors im Descript Tab: Entfernung des deprecated Parameter content

Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Reviewed-on: #74
Co-authored-by: oskaloq <os_ka_loq@gmx.de>
Co-committed-by: oskaloq <os_ka_loq@gmx.de>
2024-02-27 10:17:45 +01:00
Byroks 5b1b0deb7a #6 Lasten und Gewichte (#52)
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Reviewed-on: #52
2024-02-24 11:23:37 +01:00
Byroks 1624602407 + Button für Skills (#59)
Changes:
 + Styling anpassung für + buttons
 + CreatItem funktion angepasst, man kann optionen reingeben
 + button um skills zu erstellen eingefügt
Reviewed-on: #59
2024-02-21 22:29:58 +01:00
oskaloq 9f1334da4f - Container behavior for Weapons, Def. Weapons and Armor is now the same as for items (#53)
- Fixed some Bugs

Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: #53
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Co-authored-by: oskaloq <os_ka_loq@gmx.de>
Co-committed-by: oskaloq <os_ka_loq@gmx.de>
2024-01-31 18:31:32 +01:00
Byroks 9d72b31d5f Add Items on Character Sheet
Changes:
 + add button to add all different kind of items directly onto the character sheet
 + fix #1 by correctly updating the item
2024-01-20 12:37:05 +01:00
oskaloq c13fef5103 Zusammenführung-von-Fertigkeiten,-Waffen-und-Rüstungen-im-Kampf-Tab-#15 (#48)
- Created character description tab
- Redesigned skill, gear and combat tab
- Weapons, defense weapons and armor is still in the gear tab. If you equip them (now directly possible via click on the equip icon), they appear in the combat tab. Reason: This holds the combat tab clean for combat stuff.

Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Reviewed-on: #48
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
2024-01-16 11:25:39 +01:00
oskaloq cfdba0ee75 Anpassung-des-Character-Sheet-Headers-#13 (#28)
- Made character sheet header more responsive
- Changed Logo
- Changed "all gear items" container, that it shows items not in dedicated containers ( unless "Alle" checkbox is set)

Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: #28
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
2024-01-07 22:53:16 +01:00
LeFrique b8e873537c Zwergenhort (#4)
Mein Geschenk zu Weihnachten:

Implementierung des Zwergenhort gem. KOD S. 167 mit Angabe aktueller Mindesthort für aktuellen Grad und benötigtem Hort für nächsten Grad bei Zwergen. Der Hort erscheint nur bei ausgewählter Rasse Zwerg und wird bei allen anderen Rassen versteckt. Die Anrechnung von Gold oder Gegenständen wie auch im KOD erwähnt erfordert die Implementierung eines Goldmanagements und am besten auch eine Neustrukturierung des Charakterbogens (s. weitere Issues).

Frohe Weihnachten ;)

Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: #4
Co-authored-by: LeFrique <lefrique@live.de>
Co-committed-by: LeFrique <lefrique@live.de>
2024-01-07 14:31:20 +01:00
oskaloq b945f22710 Charakterbogen anpassen #7 (#9)
- Use of flexboxes in two columns for better display
- Introduction of item containers for the different storage of items

Co-authored-by: Ender <harald@drueppels.de>
Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
Reviewed-on: Byroks/foundry-vtt-system-midgard5#9
Reviewed-by: Byroks <byroks@gmail.com>
2024-01-03 15:57:15 +01:00
Byroks bfa51605bc
Add Consumable Items (#62)
Changes:
 + add Quantity value for items
 + add plus and minus buttons for list
 + add roll button if item contains formulas
 + decrease quantity by 1 if rolled
2023-12-15 21:34:32 +01:00
Byroks 31cfd52131
Add currency to character sheet (#60)
Changes:
 + add fields to track currency
 + show value of standard items
2023-12-15 20:39:29 +01:00
LeFrique fed1175987
26 perception drinking all abilities (#56)
* Innate abilities

+ Added Perception as fixed innate ability
+ Added Drinking as fixed innate ability
+ Set Luckpoints to 0

* Duration Update

+ Added Duration to Effects
+ Added Perception to Eye & Ear Injury

* Fixed like recommended

+ Fixed M5Base
+Fixed M5Character
+ Fixed M5Rolls
+ Fixed Skills HBS
+ Fixed BrawlFw
+ Fixed Effect (not saved already)

* fix minor issues

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Co-authored-by: Byroks <byroks@gmail.com>
2023-12-13 18:45:35 +01:00
Byroks 1e27e135cf
15 add duration to active effects (#50)
* Add Effect Duration & Rework Combat tracker

Changes:
 + rework combat tracker to display every uneven round as Movementphase
 + rework combat tracker to display every even round as actionphase
 + add possibility for effects durations
 + effects duration decreases with every actionphase
 + add enum for time Units
 + update localization
 + add display of remaining time on effects
 + add duration for spelleffect "Bärenwut"

* add LP AP Manipulation through effects

Changes:
 + add LimitHeal function
 + adjust LP AP Values if Mod exists in an effect

* Fix linked actor not being updated
2023-12-11 17:36:12 +01:00
oskaloq 0fe61e5bbb
Comprehensive overhaul of the character sheet design. (#35) 2023-12-04 11:44:32 +01:00
Byroks 28595e7dd0
Make Items with mods equippable (#11)
Changes:
 + Items that can influence you stats are equippable
 + only equipped items influence your stats
 + Armor now influences your stats
 + move mods into a partial for easier changes
2023-11-30 15:50:59 +01:00
Byroks 97d4a35cd6 update localize Keys
Changes:
 + update localize Keys, to conform with v11
2023-11-25 16:38:05 +01:00
Byroks 4ec3cc9570 add race boni and default resistance rolls
Changes:
 + add Race Selection Dropdown
 + change resistance/defense value calculation, based on race, stats and class
 + add default rolls for defense and resistances
2023-11-17 16:09:24 +01:00
mstein b3e2771e91 Add customizable rolls to items 2022-07-23 18:50:08 +02:00
mstein c827693e72 Adds mod calculation 2022-07-13 02:44:14 +02:00
mstein c8d59588e0 Adds mod management (WIP) 2022-07-05 00:10:08 +02:00
mstein 8b6bfd2efb Adds gear and spells as items.
Adds custom roll logic, inclusing chat message.
2022-06-19 00:18:41 +02:00
mstein 7f7e305722 Add weapon item handling 2022-06-10 14:27:28 +02:00
mstein 0f06d4020b Adds skills and how to add them to the sheet 2022-06-09 23:50:19 +02:00